Blog
Executief functioneren bij antisociaal gedrag – een vergelijking van meerdere studies
Geschreven door Melanie Franse en Annelinde Vandenbroucke – NIFP/Universiteit [...]
Het effect van yoga en meditatie op je autonome zenuwstelsel: aanknopingspunten voor interventies bij jongeren met agressief gedrag
Geschreven door Annelinde Vandenbroucke en Sterre van Haeringen – [...]
Het was dat gemene kind, of toch niet?
Bij een pester denken we snel aan een gemeen [...]
Baat het niet dan kost het wel: Wanneer jongeren zich meer of minder willen inspannen voor school
Soms hebben jongeren zin om zich in te spannen [...]
“De scholen zijn weer begonnen”: hoe is dit voor de gepeste, de pester en de klas?
Ieder jaar vanaf half augustus siert het spandoek van [...]
Wearables die aandacht meten in de klas: De visie van leerlingen
Geschreven door Anke Snoek & Dorothee Horstkötter – Universiteit [...]
Hoe interpersoonlijke data-analyses bij kunnen dragen aan beter onderwijs
door Ivo Stuldreher (TNO), Anne-Marie Brouwer (TNO) en Nattapong Thamassan [...]
Antisociaal gedrag in crisistijd: waarom jongeren de kroon spannen
door Ilse van de Groep & Merel Spaander De impact [...]
Onderzoekers, beleids- en praktijkmedewerkers slaan succesvol de ‘Handen ineen voor de jeugd’.
door Merel Spaander Op dinsdag 10 maart 2020 gaat het [...]
Wat vinden jongeren van NeurolabNL?
Door Anke Snoek (Maastricht University) en Annelinde Vandenbroucke (Universiteit Leiden) [...]
Neuroethiek: naar een vruchtbare samenwerking tussen neurowetenschappers en ethici
Door Anke Snoek en Dorothee Horstkötter, Maastricht University Vanaf het begin [...]
Het voorspellen van een woede uitbarsting
Niet zelden krijgen behandelaars van patiënten binnen de forensische psychiatrie [...]